wtorek, 8 października 2013

Wystąpienia publiczne we współczesnej firmie

W dobie XXI wiecznych środków komunikacyjnych niezwykle ważne jest dobre zarządzanie wizerunkiem firmy w mediach zarówno społecznościowych (ten temat będzie rozwijany w innej notce) jak i przede wszystkim w wystąpieniach publicznych przedstawicieli firm.
Wiele firm ma wyspecjalizowane osoby, których zadaniem jest kontaktowanie się z mediami. To najczęściej rzecznicy prasowi na konferencjach ogłaszają ważne informacje o spółce, udzielają wywiadów komentujących bieżące wydarzenia dotyczące firmy itd. Jednakże w rzeczywistości nie tylko oni muszą to czynić. Podstawowe przeszkolenie jak występować publicznie powinien posiadać każdy menadżer.

W dobie szybkiej informacji "ćwierknięcie" na Twitter posiadające kilkadziesiąt znaków, może spowodować dwukrotny wzrost wartości akcji firmy (w lipcu jeden z inwestorów w USA ćwierkną odnośnie inwestycji w tą firmę IT). Oczywiście, największe znaczenie przywiązuje się do wypowiedzi najważniejszych osób w firmie, jednakże zła wypowiedź kogoś na mniej eksponowanym stanowisku może doprowadzić do potężnego problemu PR firmy, co może się przełożyć na straty finansowe. A przeciwdziałanie fatalnej wypowiedzi może być kosztowne i czasochłonne.

W związku z tym, coraz więcej menadżerów jest szkolonych także ze sztuki wystąpień publicznych. Trzeba podkreślić, że ma to działalność dwutorową. Jeden, to przytaczana powyżej wypowiedź medialna. Drugim torem są rozmowy wewnętrzne, czy to w zespole, czy w pionie, czy też w całej firmie. Menadżer poza byciem specjalistą w swojej dziedzinie musi być także dobrym mówcą świetnie komunikującym się ze swoim zespołem i motywującym go.
Obecnie wiele kwestii jest ocenianych po obrazkach, a nie po treści merytorycznej wystąpienia. Najmądrzejszy profesor nie przebije się podczas debaty, bowiem jego technika prezentacji samego siebie, będzie zbyt słaba. Dobranie elementów retorycznych, ułożenia ciała - to wszystko ma ogromne znaczenie. Dobry mówca ma opanowane do perfekcji tego typu zabiegi.

Większość osób uczy się i doskonali poprzez praktykę swój warsztat wystąpień publicznych. Od liceum i pierwszych prezentacji na forum klasy, poprzez znacznie poważniejsze projekty na studiach, aż po pracę zawodową - dziesiątki wystąpień, z czasem coraz lepszych. Jednakże bardzo niewiele osób ma naturalny talent do przemawiania (szacuje się że posiada go około 0,01 promila ludzkości). Większość uczy się na swoich błędach, część z nich stale powielając. Przy powszechnej dostępności najróżniejszych warsztatów szkoleniowych nie ma to sensu. Menadżer uczący się tylko na swoim doświadczeniu jest dla firmy stratą czasu, warto go wysłać na szkolenie by zdobył na nim doświadczenie od wybitnego fachowca, który je prowadzi oraz od innych uczestników. Jest to klasyczny efekt synergii umiejętności i doświadczeń. 

Unikalnym warsztatem z zakresu wystąpień publicznych jest szkolenie organizowane przez May Agency Training z panią Krystyną Jandą. To co absolutnie wyróżnia i stwarza wyjątkowym proponowany warsztat to indywidualne i unikatowe podejście prowadzącej p. Krystyny Jandy do każdego Uczestnika. Ponad 30-letnie sceniczne doświadczenie p. Krystyny oraz kilkunastoletnie doświadczenie w roli coacha dają gwarancję użycia odpowiednich technik i wskazówek, aby wykształcić u Uczestnika niezbędne umiejętności, które prowadzić będą do perfekcyjnego wystąpienia publicznego. Pozostały już ostatnie miejsca na warsztat organizowany na scenie Och Teatru w Warszawie w dniach 22-23 października.

.Relacja filmowa po szkoleniu z p. Krystyną Jandą

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz